Wat is een huisstijl?

De huisstijl van een organisatie of bedrijf is de bewust gekozen wijzen van presentatie naar buiten toe

Wikipedia

Aldus Wikipedia. Dus misschien heb ik dat stukje wel zelf geschreven. 

Je huisstijl komt terug in alles wat je als bedrijf doet. Het gaat verder, veel verder dan alleen het bedenken van een bedrijfsnaam, kleurtjes kiezen en een logo in elkaar (laten) knutselen.

Je logo, het hebben van een website en af en toe een post op Social Media zorgen niet voor succes. Geen van allen is een onderscheidende factor.  Die website en dat logo hebben we namelijk allemaal.


Wat is het nut van een huisstijl?

Een duidelijke stijl & strategie gaan wel zorgen voor succes. Dit helpt je consistent te zijn. Dit zorgt ervoor dat je herkenbaar bent. Dit zorgt ervoor dat klanten precies weten wat ze aan je hebben!

Alle succesvolle bedrijven hebben een sterke branding. Zie het als een huisstijl-sausje wat overal overheen gaat. De vormgeving van de website, afbeeldingen, posts op Social Media, de schrijfstijl en hoe medewerkers communiceren met klanten. Het huisstijl-sausje zorgt ervoor dat je herkenbaar bent. En je helpt om consistent te zijn in alle communicatie die je als bedrijf doet.

Waarom investeren in een (nieuwe) huisstijl?

Een professionele uitstraling

Zodat je een onuitwisbare indruk maakt!

Herkenbaarheid

Hoe beter jouw merk in iemands hoofd zit, hoe sneller hij of zij jou overweegt bij een volgende aankoop.

Het scheelt tijd

Want jij hebt templates klaar staan voor al je blogs en berichten op sociale media.

Gericht op je doelgroep

Weten waar je staat, wie je doelgroep is en welke behoeften jij vervult.

Leer van je concurrenten en doe het beter!

Door onderscheidend te zijn breng je jezelf in beeld bij je doelgroep. Geef ze wat ze zoeken en ze zijn je trouw.

Wat is er nodig voor een (nieuwe) huisstijl?

Strategie

WHY? Waarom doe jij wat je doet? Bepaal je 'WHY' en richt je strategie hierop. Door te communiceren vanuit je 'WHY', zal je doelgroep zich sneller verbonden voelen.

Ontwerp

Je 'WHY' krijgt een gezicht. Deze past bij je verhaal, bij jouw én bij je doelgroep.

Implementatie

Je huisstijl wordt overal overheen gegoten. Website, social media, e-mails & communicatie met de klant. Alles wat je doelgroep hoort of ziet is voorzien van je eigen stijl.