Hoe zet je social media in als bedrijf?

Als bedrijf, groot of klein, wil je zichtbaar en aanwezig zijn, daar waar je doelgroep dat ook is.  Online dus. En dan vooral op sociale media.

Sociale media zijn dé manier om je doelgroep te bereiken. En het is voor je doelgroep dé manier om jou te bereiken.

Als jij ook íets wilt met social media, maar niet weet waar je moet beginnen. Lees dan zeker verder.,

Waarom is social media belangrijk?

Je bent benaderbaar

Online is de drempel om contact op te nemen veel lager. Iedere interactie met een (potentiele) klant, draagt bij aan je naamsbekendheid en positieve merkervaringen van de klant.

Goed voor je SEO

Sociale media zijn een zogeheten 'Ranking Factor' in Google. Likes & Reacties scoor je met waardevolle content. En daar is Google dol op. Hoe meer waardevolle content, hoe hoger je ranking in Google.

Stilstand is achteruitgang

En online gaan we momenteel heel hard vooruit. Als jij het niet doet, dan je concurrenten wel.

Social Media content die werkt!

Content vanuit je 'WHY'

Het gaat niet alleen om wat je doet. Maak duidelijk waarom je het doet.

Geef je volgers erkenning

Bestook ze niet alleen met jouw informatie. Ga het gesprek aan, toon interesse en 'like' wat je volgens bezig houdt.

Mix & Match

Wees veelzijdig in je aanbod, zonder dat je jezelf verliest. Wissel entertainment, inspiratie, educatie, conversatie, connectie & promotie met elkaar af.

content die werk - #ljkuipers

Waarom werken met een contentkalender?

Een contentkalender biedt structuur en houvast bij het beheren van je sociale media. 

Voor het maken van een waardevolle contentkalender bedenk je vooraf onder andere de thema’s, rubrieken en doelgroepen die aan  bod gaan komen. Daarnaast zorg je dat in één oogopslag duidelijk is wie verantwoordelijk is & wat de status is maak je duidelijk wat de status is. 

Zo wordt je nooit meer overvallen door het feit dat ‘je nog iets moet posten’ en is je content altijd waardevol.

Wat leg je vast in een contentkalender

Wanneer

Datum & tijd waarop een post online moet.

Wat

Werk met vaste rubrieken, op vaste dagen. Dat is niet alleen overzichtelijk voor jou, je volgers zijn dol op terugkerende rubrieken.

Onderwerpen & thema's

Bepaal de onderwerpen van je posts vooraf. Zo kun je een waardevol verhaal creëren en voorkom je dat je sociale media een chaos worden.

Voor wie

Wil je een bestaande, nieuwe, of een deel van je doelgroep aanspreken?

Waar

Instagram. Facebook, LinkedIN, TikTok? Voor welk medium is de post bedoeld?

Door wie

Wie is er verantwoordelijk voor de content en het plaatsen?

Status

Maak in één oogopslag duidelijk wat de status is van een post. Zo zie je snel en makkelijk wat je nog te doen hebt.