Meest gemaakte fouten in websites

Een website moet tegenwoordig aan flinke eisen voldoen. Het verwachtingspatroon van een website is hoog. En de concurrentie is groot!

Hij moet sowieso:
– Visueel aantrekkelijk zijn
– Een hoog gebruikersgemak heb
– Super snel zijn
– Goed beschermd zijn

Dit gaat lang niet bij iedereen goed. Deze fouten kom ik het meest tegen.

De fouten op een rijtje

Goedkope hosting

Met je website wil je echt niet voor een duppie op de eerste rij zitten. Goedkope hosts brengen soms duizenden websites onder op 1 server. Tot komt de snelheid van jouw website absoluut niet te goede. En Google is niet dol op trage websites. Een goede, snelle  host, betekent daardoor vaak dat Google meer verkeer naar je website stuurt.

Te veel tekst

Ga er altijd vanuit dat je bezoekers niet lezen, maar scannen. Veel tekst heeft daarom echt geen zin. Ook al ben je zelf super enthousiast over je verhaal en wil je van alles en nog wat vertellen; Het zal je bezoekers alleen maar afschrikken. Hou je webpagina’s kort, bonding & overzichtelijk. En een kleine personal touch is ook toegestaan 😉

TIP:  Veel informatie & kennis te delen? Perfect voor ene blog en/of kennisbank!

Slechte stockfoto's

Veel nepper dan stockfoto’s wordt het niet. En vrijwel iedereen herkent ze tegenwoordig. Visuals spelen een belangrijk rol in je branding, maar vertrouwen uitstralen doe je niet met het eerste zoekresultaat uit een standaard beeldbank.

TIP:   Afbeeldingen moeten inspirerend zijn en je verhaal versterken. Neem je doelgroep serieus en ga aan de slag met een fotograaf voor "echte" foto’s.

Bezoekers teveel laten nadenken

Je website moet een no-brainer zijn. Iedere pagina heeft een doel. En dat doel moet duidelijk zijn voor de bezoeker en ze aansporen tot actie. Bv contact opnemen, een offerte aanvragen, of inschrijven voor een nieuwsbrief.

En niet alles tegelijk, maar maak een keuze. Geef je jee bezoekers opties, gaan ze twijfelen. En twijfel leidt niet (direct) tot actie.

TIP:   Een contactformulier, mailen of bellen is allemaal dezelfde actie. Dit kun je dus wel combineren als Call To Action.

Doen wat jij zelf mooi vindt

Je website is er niet voor jou. Je website is er om je doelgroep te overtuigen. Om je in te leven in je doelgroep kun je werken met een persona. Dit is een uitwerking van een fictief persoon met hobby’s, interesses, kenmerken & voorkeuren van jouw ideale klant. Voor deze persoon ontwerp je je website. Dat jij van neon-kleuren houdt is helemaal prima, maar voor je website alleen perfect als je doelgroep de Nederlandse Fanclub van Neonkleuren is.

Kijk nu eens kritisch naar je eigen website? Maak jij je schuldig aan 1 van deze fouten?

Binnenkort beschikbaar!

Website in één dag

Op dit moment ben ik druk bezig met de voorbereidingen om te starten met “websites in één dag”.

Ben jij geïnteresseerd?
Super, want ik ben op zoek naar testcases. In ruil voor feedback op het proces, krijg jij een mooie korting!

Waarom wachten?

Neem contact met me op

Laat je gegevens achter in onderstaand formulier en ik laat snel van me horen

Ik wil een nieuwe website!
Heb jij al een website?
Waar kan ik je mee helpen?

Een mooie website boordevol professionaliteit én persoonlijkheid !

MENU

Neem contact op