Waarom niemand meer zonder mobiele website kan!
Ik hoef jullie niet te vertellen dat mobiele telefoons een enorm onderdeel van de huidige maatschappij zijn.
We nemen ze overal mee naartoe en bijna heel Nederland heeft een goede netwerkdekking, waardoor we met die geliefde apparaatjes vrijwel overal probleemloos het wereldwijde web op kunnen.
Dit zorgt ervoor dat meer dan 50% van de website-bezoekjes tegenwoordig met een mobiele telefoon worden gedaan. Voor mijn eigen website komt dit percentage soms zelfs boven de 65% uit. En we hoeven er voorlopig niet vanuit te gaan dat de mobiele telefoon zal verdwijnen. Tegenovergesteld zelfs, het zal een nog groter onderdeel van de maatschappij worden. De mobiele telefoon is geen trend of rage, he is here to stay!
Mobiel is dus dé plek waar je klanten ook zijn – dus dat is ook dé plek waar jij moet zijn.
Dit is waarom je niet zonder mobiel vriendelijke website kan:
1. Google geeft prioriteit aan mobiel vriendelijke websites, in mobiele zoekopdrachten.
Sinds 2015 heeft Google de manier waarop mobiele zoekresultaten worden weergegeven veranderd. Het is heel simpel: Websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiel, scoren beter.
2. Mobiele telefoons werken altijd en overal
En daar raken we als gebruikers aan gewend. In het OV, tijdens het poepen of tijdens een wandeling, als we iets willen weten, dan ook meteen.
3. Het maakt je geloofwaardig als onderneming
Een mobiele website wekt vertrouwen bij de klant. Het zorgt voor een positieve ervaring voor de klant. Je zegt er eigenlijk mee: Ik ben echt, ik ga met mijn tijd mee, vertrouw me!
4. Je bereikt meer klanten
Google beloont mobiel vriendelijke websites met een hogere positie. En een hoge positie betekent doorgaans ook meer bezoekers.
5. Je bereikt je klanten sneller
Dit sluit natuurlijk aan op punt 4. Je website scoort hoog in Google, klanten hoeven niet lang te zoeken. Even klikken en klaar.
6. Denk aan je reputatie
Omdat we tegenwoordig zoveel online zijn, ligt de verwachtingsnorm erg hoog. Je kan ervan uitgaan dat we positieve ervaringen niet delen met anderen, omdat dit precies volgens de verwachting was. Negatieve ervaringen daarentegen, delen we graag met anderen. Wordt dus geen negatieve ervaring en hou je reputatie hoog.
Conclusie
Kortom, geen enkele onderneming kan bestaan zonder responsive, mobiele website. Wordt geen dinosaurus en evolueer mee met het digitale tijdperk.
Check, check dubbelcheck! Is jouw website mobiel vriendelijk?
- Pak je mobiel
- Bezoek je eigen website
- Ziet ie er mooi uit?
- Heb je een uitklapmenu?
- Kun je de teksten lezen zonder inzoomen?
- Kun je de teksten lezen zonder horizontaal scrollen?
Top! Jouw mobiele website is prima op orde.
Nee? Aan de slag, want je loopt klanten mis.